
-
Postanowienia ogólne
- Witryna internetowa pod adresem https://minewine.pl/ jest administrowana przez Sławomira Komińskiego, osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Brands & Media Consulting Sławomir Komiński, ul Długa 31, 62-020 Sarbinowo, będący podatnikiem VAT od towarów i usług oraz posiada numer NIP 7771603645.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Witryny pod adresem https://minewine.pl/ (zwanej dalej: Witryną), która służy do prezentacji towarów znajdujących się w ofercie Brands & Media Consulting Sławomir Komiński, ul Długa 31, 62-020 Sarbinowo, (zwanej dalej: Sprzedawcą), do składania, obsługi i ewidencjonowania Zamówień, jak też do umieszczania informacji i artykułów dotyczących win (m.in. produkcji, pochodzenia, odmian i klasyfikacji win) oraz informacji o organizowanych przez Sprzedawcę wydarzeń związanych z degustacją win. Inne usługi mogą być uregulowane w Regulaminach szczegółowych danej usługi, w Regulaminach szczegółowych mogą być też regulowane zasady korzystania z promocji lub warunki uczestnictwa w konkursach organizowanych przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca posiada ważne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży zawierających od 4,5% do 18% alkoholu:
I/147/B/137/2022 wydane przez Prezydenta Miasta Poznań na podstawie ustawy z 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. z dnia 18 października 2019 r., Dz.U. z 2019 r. poz. 2277 ze zm.)
I/362/B/280/2019 wydane przez Prezydenta Miasta Poznań na podstawie ustawy z 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023 r. poz. 2151)
I/2/B2/2022 wydane przez Burmistrza Miasta Swarzędz na podstawie ustawy z 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023 r. poz. 2151)
I/2/B/2/2021 wydane przez Burmistrza Miasta Swarzędz na podstawie ustawy z 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023 r. poz. 2151)
- Miejscem zawierania umów sprzedaży są Sklepy (punkty sprzedaży):
- Salon Win MineWine.pl, ul. Kaspra Drużbickiego 2 lokal 002, 61-632 Poznań
- Salon Win & Winebar MineWine.pl ul. Wojskowa 1 lok. 3, 60-729 Poznań
- Salon Win & Winebar MineWine.pl , ul. Planetarna 8/2, 62-020 Zalasewo
- Salon Win MineWine.pl ul. Poznańska 26, 62-020 Jasin
- Celem działania witryny minewine.pl jest ułatwienie złożenia zamówienia na wybrany asortyment, którego sprzedaż prowadzona jest wyłącznie w punktach sprzedaży opisanych powyżej oraz przekazanie bardziej szczegółowych informacji o Towarach dostępnych w Sklepie.
- Oferta zamieszczona na Witrynie www.minewine.pl skierowana jest do pełnoletnich klientów indywidualnych oraz do podmiotów gospodarczych nabywających towary na własne potrzeby bez przeznaczenia do dalszej odsprzedaży. Klienci segmentu HoReCa (nabywający towary w celu dalszej odsprzedaży) nie mogą składać zamówień za pośrednictwem Witryny. Przedsiębiorcy segmentu HoReCa proszeni są o bezpośredni kontakt pod nr telefonu 570 370 595 lub e-mail [email protected]
- Zakazuje się korzystającemu z Witryny dostarczania treści o charakterze bezprawnym, a także dokonywania bez zgody Sprzedawcy jakiejkolwiek ingerencji w treści zawarte w Witrynie.
- Witryna przeznaczona jest dla osób, które ukończyły 18 lat.
- Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Witryny.
- Sprzedawca wymaga od każdego z Użytkowników zapoznania się z Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania z Witryny. W przypadku braku akceptacji Regulaminu w całości lub w części, Sprzedawca prosi o nie korzystanie z Witryny.
-
Definicje
- Sprzedawca – Sławomir Komiński jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Brands & Media Consulting Sławomir Komiński z siedzibą w Sarbinowie (62-020) przy ul. Długiej 31, która posługuje się numerem NIP: 7771603645 oraz numerem REGON: 300792138.
- Witryna – witryna internetowa znajdująca się pod adresem https://minewine.pl/;
- Sklep - punkty sprzedaży położone w:
- Salon Win MineWine.pl, ul. Kaspra Drużbickiego 2 lokal 002, 61-632 Poznań
- Salon Win & Winebar MineWine.pl ul. Wojskowa 1 lok. 3, 60-729 Poznań
- Salon Win & Winebar MineWine.pl , ul. Planetarna 8/2, 62-020 Zalasewo
- Salon Win MineWine.pl ul. Poznańska 26, 62-020 Jasin
- Towary/Produkty – towary prezentowane na Witrynie, dostępne oraz sprzedawane w Sklepie;
- Klient – (1) pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca Zamówienia jako Gość lub Zarejestrowany Użytkownik.
- Zamówienie - interaktywny formularz dostępny w Witrynie umożliwiający dokonanie wyboru prezentowanych towarów oraz usług w celu rezerwacji towarów i późniejszego złożenia zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie sposobu odbioru towaru oraz formy płatności.
- Sprzedaż – umowa sprzedaży Towarów zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, każdorazowo w momencie wydania Towaru w Sklepie. Sprzedaż Towarów może, lecz nie musi być poprzedzona złożeniem Zamówienia.
- Konsument – osoba fizyczna, która nabywa Towar od Sprzedawcy w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Użytkownik – każda osoba pełnoletnia, korzystająca z usług udostępnienia przez Sprzedawcę funkcjonalności Witryny;
- Zarejestrowany Użytkownik – Użytkownik, który wypełnił Formularz Rejestracyjny i utworzone na tej podstawie zostało Konto Użytkownika;
- Rejestracja – proces zakładania konta przez Użytkownika na Witrynie, wiążący się z podaniem danych osobowych za pośrednictwem Formularza Rejestracji;
- Formularz Rejestracji – formularz stanowiący element Witryny umożliwiający korzystanie przez Użytkownika z pełnej funkcjonalności Witryny poprzez stworzenie Mojego Konta;
- Formularz Zamówienia – formularz udostępniony w Witrynie umożliwiający składanie Zamówień zarówno przez zarejestrowanych jak i przez Gości;
- Moje konto lub Konto lub Konto Użytkownika - oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika, który zarejestrował się na Witrynie;
- Gość – Użytkownik niezarejestrowany, który dokonuje Zamówień za pośrednictwem Witryny;
- Regulamin – niniejszy regulamin który reguluje sposób korzystania z usług w ramach funkcjonowania Witryny. Dokument ten jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy
o świadczeniu usług drogą elektroniczną. - Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Użytkownikom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści zawierających informacje o produktach, wydarzeniach oraz nowościach i promocjach pośrednio lub bezpośrednio zawiązanych z działalnością Sprzedawcy. Regulamin Newslettera znajduje się pod tym linkiem.
- Polityka cookies – Polityka Cookies Witryny MineWine.pl informująca o celu, sposobie i rodzajach plików cookies wykorzystywanych przez Sprzedawca w ramach funkcjonowania Witryny. Pełna treść Polityki Cookies znajduje się pod tym linkiem.
- Polityka prywatności – Zasady przetwarzania danych osobowych w ramach działania Witryny. Pełna treść Polityki Prywatności znajduje się pod tym linkiem.
- Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych ustawowo wolnych od pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Umowa o świadczenie usług – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem, której przedmiotem jest korzystanie przez Użytkowników z funkcjonalności Witryny.
- Przewoźnik: Usługodawca, świadczący na rzecz Sprzedawcy Usługi Dostaw Towaru w oparciu o umowę.
- Kurier: przedstawiciel Przewoźnika, wykonujący czynności objęte Upoważnieniem oraz czynności określone umową,
- Upoważnienie: umocowanie składane przez Klienta Przewoźnikowi przy finalizacji Zamówienia obejmującego Towar, uprawniające Kuriera do odbioru Produktu ze Sklepu w imieniu Klienta i dostarczenie Klientowi tego towaru na warunkach określonych umową.
-
Warunki dokonywania zamówień
- W ramach działania Witryny, Sprzedawca m.in. udostępnia zarówno Gościom jaki i Zarejestrowanym Użytkownikom możliwość dokonywania Zamówień Towarów.
- Goście mogą składać Zamówienia bez rejestracji Konta, składając oświadczenie o znajomości postanowień Regulaminu oraz wypełniając Formularz Zamówienia.
- Zarejestrowani Użytkownicy mogą składać Zamówienia z poziomu Konta Użytkownika.
- Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia dostępnego w Witrynie. Zamówienia mogą być też składane telefonicznie pod numerem 570 370 595 lub e-mail.: [email protected] Wszystkie umowy sprzedaży zawierane na podstawie Zamówień składanych za pośrednictwem Witryny lub telefonicznie pod numerem wskazanym są zawierane i realizowane wyłącznie w należących do Sprzedawcy Sklepach:
- Salon Win MineWine.pl, ul. Kaspra Drużbickiego 2 lokal 002, 61-632 Poznań
- Salon Win & Winebar MineWine.pl ul. Wojskowa 1 lok. 3, 60-729 Poznań
- Salon Win & Winebar MineWine.pl , ul. Planetarna 8/2, 62-020 Zalasewo
- Salon Win MineWine.pl ul. Poznańska 26, 62-020 Jasin
- Każdy Zarejestrowany Użytkownik lub Gość składający Zamówienie ma świadomość oraz godzi się z tym, iż dokonuje rezerwacji Towaru, w konsekwencji w ramach tej czynności nie dochodzi do Sprzedaży Towarów.
- Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zamówionego Towaru przez osobę pełnoletnią. Złożenie Zamówienia jest również tożsame z oświadczeniem Klienta, iż nie jest osobą, której zgodnie z art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych oraz, że nie dokonuje zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na adres e-mail podany podczas procesu składania Zamówienia (Gość) lub zapisany w zakładce Moje konto (Zarejestrowany Użytkownik), potwierdzenie przyjęcia Zamówienia oraz szczegóły dotyczące Zamówienia. Analogiczne potwierdzenie w formie sms otrzymuje także Klient składający Zamówienie telefoniczne.
- Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia w ciągu jednego Dnia Roboczego, od chwili jego otrzymania. W przypadku, gdy Zamówienie zostało złożone w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny, Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w pierwszym kolejnym Dniu Roboczym. Odmowa lub brak potwierdzenia przez Sprzedawcę faktu przyjęcia Zamówienia w wyżej wskazanym terminie stanowić będzie o jego odrzuceniu.
- Odrzucenie zamówienia nastąpi m.in. wówczas, gdy:
- Towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy;
- podane przez Klienta dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości;
- Klient nie odebrał Towarów objętych poprzednim Zamówieniem;
- pojawiły się zdarzenia losowe, na które Sprzedawca nie miał wpływu.
- Sprzedawca może również, w terminie przewidzianym na potwierdzenie przyjęcia Zamówienia skontaktować się z Klientem przy użyciu adresu e-mail albo numeru telefonu podanego podczas procesu składania zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość) lub zapisanego w zakładce Moje konto (Klient będący Zarejestrowanym Użytkownikiem) i:
- poinformować Klienta o wydłużonym terminie realizacji Zamówienia na dany Towar wskazując równocześnie jaki jest to termin - jeżeli Klient w ciągu trzech Dni Roboczych nie zaakceptuje wydłużenia terminu realizacji Zamówienia, wówczas Zamówienie jest odrzucane,
- zweryfikować prawidłowość podanych przez Klienta w Zamówieniu danych, jeżeli budzą one uzasadnione wątpliwości odnośnie ich poprawności,
- wyjaśnić ewentualne wątpliwości dotyczące szczegółów złożonego przez Klienta Zamówienia.
- Klient dokonuje wyboru miejsca odbioru zamówionego Towaru (poprzez wybór konkretnego Sklepu) i opcji formy płatności w podsumowaniu Zamówienia. Informacje te zawarte są również pod tymi linkami: Płatności, Odbiór i dostawa towaru.
- Towar może być również dostarczony do miejsca wskazanego przez Klienta za pośrednictwem Przewoźnika i na zasadach określonych we właściwym dla Przewoźnika Regulaminie Dostawy Towaru, w ramach odrębnych umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą a Przewoźnikiem.
- Do każdego Zamówienia, zakończonego Sprzedażą wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci paragonu fiskalnego. Dokument sprzedaży wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie Towary wybrane do Zamówienia są skompletowane i gotowe do odebrania, a Klient nie złożył oświadczenia o anulowaniu Zamówienia. Na życzenie Klienta wystawiana jest faktura VAT. Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2020 r. Sprzedawca może wystawić fakturę na rzecz podatnika podatku lub podatku od wartości dodanej wyłącznie, jeżeli przy składaniu Zamówienia Klient poda swój numer NIP (VAT UE), w przeciwnym razie Sprzedawca nie będzie miał możliwości późniejszego wystawienia faktury z numerem NIP (VAT UE) Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych Towarów i wartości Zamówień, Klient zostanie poinformowany o takich ewentualnych ograniczeniach przed potwierdzeniem przez Klienta Zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania cen klubowych lub promocyjnych oraz przeprowadzania innego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży, które mogą być regulowane Regulaminami szczegółowymi. Klient jest uprawniony do skorzystania z ww. promocji lub wyprzedaży, które są dostępne w chwili składania przez Klienta Zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość udzielenia upustu, stosownie do wybranych form płatności, o czym Klient będzie informowany najpóźniej w chwili składania zamówienia.
- Zarejestrowany Użytkownik jest zobowiązany do informowania Sprzedawcy o każdorazowej zmianie adresu e-mail lub numeru telefonu, dokonując aktualizacji danych w sekcji „Moje konto”.
- Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych, jak również za wybór loginu i hasła do Konta. Użytkownik ponosi również wyłączną odpowiedzialność związaną z ujawnieniem innym osobom swojego loginu lub hasła.
- Konta nie użytkowane przez okres dłuższy niż 3 lata od ostatniego zalogowania, mogą zostać usunięte przez Sprzedawcę.
-
Ceny i formy płatności
- Wszystkie ceny prezentowane w Witrynie są cenami brutto (zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami) i wyrażone są w złotych polskich. Ceną wiążącą jest cena podana na Witrynie przy Towarze w chwili składania Zamówienia.
- Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia prezentowana jest w Witrynie przed zaakceptowaniem przez Klienta skompletowanego Zamówienia.
- Zapłaty za zamówiony Towar Klient może dokonać według swojego wyboru za pośrednictwem jednego z poniższych sposobów:
- osobiście, gotówką lub kartą w przy odbiorze Zamówienia w Sklepie, tj. w momencie zawierania umowy sprzedaży.
- przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy - wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer 70 1090 2590 0000 0001 2211 6790 w banku Santander z podaniem następujących danych Sprzedawcy: Brands & Media Consulting Sławomir Komiński ul. Długa 31, 62-021 Sarbinowo. W tytule wpłaty należy podać numer otrzymany drogą mailową w potwierdzeniu Zamówienia. Realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu pełnej kwoty wymaganej wpłaty za złożone zamówienie na koncie Sprzedawcy;
- za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności. Wybierając tę formę płatności Klient zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego banku, po zalogowaniu się Klient otrzymuje gotowy do zaakceptowania formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi odbiorcy.
- Płatność online poprzez wybranie bramki płatności Przelewy24 gdzie Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami oraz kartami płatniczymi jest PayPro S.A.
-
Odbiór Towarów
- Klient zobowiązuje się do odbioru zamówionego Towaru w wybranym podczas składania Zamówienia Sklepie w godzinach jego pracy:
- Salon Win MineWine.pl w Centrum Handlowym Plaza, ul. Kaspra Drużbickiego 2 lokal 002, 61-632 Poznań, od poniedziałku do soboty w godz. 9.30-21.00 oraz w niedziele handlowe od 10.00 do 20.00
- Salon Win & Winebar MineWine.pl ul. Wojskowa 1 lok. 3, 60-729 Poznań w poniedziałek od 14.00 do 21.00, od wtorku do soboty w godz. 14.00-23.00 oraz w niedzielę od 14.00 do 21.00
- Salon Win & Winebar MineWine.pl , ul. Planetarna 8/2, 62-020 Zalasewo w poniedziałek od 12.00 do 21.00, od wtorku do czwartku od 12.00 do 22.00, w piątek i sobotę 12.00 do 23.00 oraz w niedzielę od 12.00 do 21.00
- Salon Win MineWine.pl w Centrum Handlowym ETC, ul. Poznańska 26, 62-020 Jasin od poniedziałku do soboty w godz. od 10.00 do 21.00, w niedziele handlowe od 11.00 do 20.00.
- Klient może odebrać Towar osobiście lub za pośrednictwem innej, pełnoletniej upoważnionej przez Klienta osoby.
- Informacja o gotowości Towaru do odbioru w Sklepie będzie przesyłana Klientowi na wskazany przez niego podczas składania Zamówienia adres e–mail. Osoba dokonująca odbioru Towaru obowiązana będzie podać imię i nazwisko Klienta oraz numer Zamówienia. Warunkiem dokonania odbioru jest pisemne potwierdzenie odbioru Towaru. Sprzedawca zastrzega, że Towar nie będzie wydany osobie niepełnoletniej lub nietrzeźwej. Sprzedawca uprawniony jest do sprawdzenia pełnoletności osoby odbierającej Towar.
- Dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży jest dołączany do odbieranego Towaru.
- Przy odbiorze Towaru należy sprawdzić zgodność Towaru i dokumentu sprzedaży (paragon lub faktura) z Zamówieniem.
-
Dostawa Towaru
- Klient ma możliwość odbioru Towaru w Sklepie.
- Towar może być również dostarczony do miejsca wskazanego przez Klienta za pośrednictwem Przewoźnika i na zasadach określonych we właściwym dla Przewoźnika Regulaminie Dostawy Towaru, w ramach odrębnych umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą a Przewoźnikiem.
- Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej Inpost.
- W przypadku wybrania przez Klienta opcji dostawy Towaru wydanie Towaru Klientowi następuje w momencie wydania przez Sprzedawcę zamówionych Towarów firmie kurierskiej. Przy czym zaznaczając w treści zamówienia opcję dostawy Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, Klient oświadcza, że upoważnia kuriera do odbioru Towaru w jego imieniu.
- Koszty dostarczenia Towaru przez firmę kurierską, które Klient ponosi oprócz ceny za Towar, są podawane w Witrynie przy składaniu Zamówienia.
- Klient otrzyma możliwość całkowitego zwolnienia z kosztu dostawy w przypadku wyboru Towarów o łącznej wartości wynoszącej co najmniej 350,00 zł. Potwierdzenie zwolnienia Klienta z kosztu Usług Dostawcy Towarów jest przekazywane Klientowi przy składaniu Zamówienia.
-
Prawa i obowiązki przewoźnika i sprzedawcy
- W toku składania Zamówienia, Sprzedawca udostępnia za pośrednictwem Witryny funkcjonalności umożliwiające Klientowi wybór opcji jaką jest samodzielny odbiór Produktu w Sklepie lub upoważnienie Przewoźnika do odbioru Towaru ze Sklepu w imieniu Klienta.
- W toku składania Zamówienia, Sprzedawca udostępnia funkcjonalności, które zobowiązują Kupującego do złożenia oświadczenia o ukończeniu 18. roku życia, stanie jego trzeźwości oraz potwierdzenia, że Kupujący zapoznał się z zasadami i warunkami określonymi regulaminem sklepu.
- Sprzedawca oświadcza i gwarantuje, że:
- posiada wszystkie, wymagane prawem obowiązującym w Polsce zezwolenia, uprawnienia lub koncesje umożliwiające mu legalny obrót Towarem, w tym te określone Ustawą.
- wydawanie Produktu Przewoźnikowi każdym wypadku i bez wyjątków następuje w Sklepie.
- przekazuje Przewoźnikowi Towar do wydania wyłącznie temu Klientowi, który uprzednio udzielił Przewoźnikowi Upoważnienia.
- Przewoźnik w ramach realizacji na rzecz Sprzedawcy Usługi Dostaw Towarów niezależnie od obowiązków Sprzedawcy w tym zakresie:
- dokonuje weryfikacji stanu trzeźwości Kupującego, zgodnie z postanowieniami oraz nie będzie dostarczał Przesyłki Klientowi, którego zachowanie wskazuje, że znajduje się w stanie nietrzeźwości,
- dokonuje weryfikacji wieku Klienta oraz nie dostarcza Przesyłki zawierającej Towary Klientowi, który nie ukończył 18. roku życia.
- Kurier odbiera ze Sklepu i dostarcza do Klienta Przesyłkę zawierającą Towar, po uprzednim upoważnieniu Przewoźnika przez Klienta w procesie finalizacji Zamówienia w Witrynie, do odbioru takiej Przesyłki ze Sklepu.
- Przewoźnik, nie doręcza Klientowi Przesyłki zawierającej Produkt za pobraniem kwoty tytułem opłat.
-
Prawa i obowiązki przewoźnika oraz kupującego
- Sprzedawca udostępnia Klientowi dedykowaną przestrzeń w Witrynie przeznaczoną do przeglądania i zamawiania Towarów.
- Klient może odebrać zamówiony Towar osobiście w Sklepie Sprzedawcy lub upoważnić Przewoźnika do odbioru zamówionego Towaru ze Punktu odbioru Sprzedawcy. Upoważnienie możliwe jest do udzielenia w procesie finalizacji Zamówienia, w ramach wyboru przez Klienta formy dostawy/odbioru Zamówienia. W takim wypadku: udzielone Upoważnienie dotyczy wyłącznie odbioru i dostarczenia Produktu objętego konkretnym Zamówieniem na adres podany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. Tym samym takie Upoważnienie nie obejmuje przyszłych Zamówień (w takim wypadku, jeżeli Klient chce zlecić ich odbiór Przewoźnikowi z Punktu odbioru, musi udzielić Przewoźnikowi, w procesie finalizacji Zamówienia kolejnego Upoważnienia),
- Przewoźnik, jeżeli zostanie upoważniony przez Klienta zgodnie z powyższymi postanowieniami, może w ich granicach udzielić dalszego upoważnienia Kurierowi,
- Z uwagi na zobowiązanie nałożone na Przewoźnika przez Sprzedawcę, związane z dodatkową weryfikacją przez Kuriera stanu trzeźwości oraz wieku Klienta w momencie dostarczania mu Produktu, jeżeli dojdzie do sytuacji opisanej w ust. 7 poniżej, a skutkującej odmową wydania Kupującemu przez Kuriera Towaru, to takie zdarzenie mieści się w granicach udzielonego Upoważnienia.
- Kurier dostarcza w ramach Upoważnienia Przesyłkę zawierającą Towar wyłącznie do rąk Klienta.
- Upoważnienie wygasa:
- po dostarczeniu Towaru Klientowi przez Kuriera lub
- po odmowie przyjęcia przez Kupującego Produktu lub
- po odmowie jego wydania przez Kuriera, jeżeli zajdą przesłanki określone w załącznikach 1, 2 i 3.
- w przypadku, w którym dostarczenie Towaru stało się niemożliwe z przyczyn określonych Regulaminem, w tym przypadku anulowania Zamówienia lub
- w przypadku niemożności doręczenia przez Kuriera Towaru do rąk Klienta.
- Kurier w ramach Upoważnienia:
- dokonuje weryfikacji stanu trzeźwości Klienta, zgodnie z postanowieniami załącznika nr 2 do Regulaminu oraz nie dostarcza Przesyłki zawierającej Towar Klientowi, którego zachowanie wskazuje, że znajduje się w stanie nietrzeźwości,
- dokonuje weryfikacji wieku Klienta, zgodnie z postanowieniami załącznika nr 3 do regulaminu oraz nie dostarcza Przesyłki zawierającej Towar Klientowi, który nie ukończył 18. roku życia.
-
Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 4 poniżej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
- pisemnie na adres: Brands & Media Consulting, ul. Długa 31, 62-021 Sarbinowo
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo jest dostępny pod tym linkiem. Konsument może skorzystać z powyższego wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo
- polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- Konsument ponosi koszty zwrotu Towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru do Sklepu na adres:
Brands & Media Consulting
ul. Długa 31, 62-021 Sarbinowo
- Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy przez pośrednika (kuriera) Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez Konsumenta kosztów transportu doliczonych do zamówienia.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności, o których mowa w punkcie poprzedzającym, po dokonaniu przez Konsumenta zwrotu Towarów Sprzedającemu, których dotyczy odstąpienie od umowy.
- Zwrot płatności zostanie dokonany na konto bankowe wskazane przez Konsumenta w formularzu odstąpienia od umowy.
- Przed dokonaniem zwrotu i odstąpieniem od umowy, Konsument nie powinien korzystać z Towarów w sposób naruszający cechy i funkcjonalność Towarów. Konsument nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do Towarów, które zostały przez Konsumenta otwarte.
- Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie wyłącza uprawnień Zamawiającego wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca).
- Jeżeli w terminie 21 dni od złożenia Zamówienia, Klient nie dokonał zapłaty za objęte tym Zamówieniem Towary Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
-
Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia wad Towaru po jego wydaniu Klient ma prawo złożyć reklamację. Formularz dostępny jest pod tym linkiem.
- W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien dostarczyć Towar do Sklepu wraz z dowodem zakupu lub innym dokumentem czy oświadczeniem potwierdzającym zakup Towaru.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta.
- O sposobie jej rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę listownie, e-mailem lub telefonicznie przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przez Klienta w reklamacji.
- Zwrot pieniędzy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji nastąpi niezwłocznie po przekazaniu Klientowi informacji o pozytywnym sposobie załatwienia reklamacji.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
-
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Pozasądowe rozwiązywania sporów z konsumentami na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich prowadzi podmiot uprawniony, którym jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Poznaniu 60-967, al. Marcinkowskiego 3, https://poznan.wiih.gov.pl/
- Klient będący Konsumentem ma dodatkową możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń w formie złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Klient będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie sporu między takim Klientem, a przedsiębiorcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl).
-
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Klienta jest Sławomir Komiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Brands & Media Consulting Sławomir Komiński, ul Długa 31, 62-021 Sarbinowo, NIP 7771603645.
- Z administratorem można się skontaktować na adres e-mail: [email protected], telefonicznie pod numerem 570 370 595 lub pisemnie na adres siedziby administratora.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym m.in. w zakresie okresu oraz podstaw przetwarzania, praw osób, których dane dotyczą, a także możliwych odbiorców danych, wskazane są w Polityce Prywatności opublikowanej na tej stronie.
-
Newsletter
- Użytkownik może zamówić usługę newslettera (subskrypcja). Usługa newslettera polega na okresowym przesyłaniu na podany adres e-mail biuletynu informacyjnego Brands & Media Consulting Sławomir Komiński oraz wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) dotyczące Brands & Media Consulting Sławomir Komiński.
- Subskrypcja newslettera jest dokonywana poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym (przy zakładaniu Konta) lub poprzez formularz subskrypcji na Witrynie.
- Subskrypcja newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa newslettera jest świadczona przez czas nieoznaczony i Użytkownik może z niej zrezygnować w każdym czasie. W celu rezygnacji z newslettera wystarczy skorzystać z odpowiedniej opcji widocznej w stopce wiadomości e-mail wysłanej w ramach newslettera. Szczegóły dotyczące świadczenia usług Newslettera zostały zamieszczone pod tym linkiem.
-
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu będą komunikowane Użytkownikom na stronie internetowej MineWine.pl i będą wymagały każdorazowej akceptacji Użytkownika wyrażonej przed po zalogowaniu się przez Użytkownika do jego Konta. Zmieniony lub zmodyfikowany Regulamin ma moc wiążącą, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych prawem, jedynie dla stosunków prawnych powstałych po wejściu w życie zmian lub modyfikacji.
- We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz innych odpowiednich ustaw.
- Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający zgodność niniejszego Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
Załącznik nr 1
Wyłączenia w zakresie miejsc doręczeń
Kurier nie dostarcza przesyłki zawierającej Towary do lub w następujących miejscach:
- na terenie szkół oraz innych zakładów i placówek oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i domów studenckich,
- w miejscach i czasie masowych zgromadzeń,
- w środkach i obiektach transportu publicznego,
- w obiektach zajmowanych przez organy wojskowe i spraw wewnętrznych, jak również w rejonie obiektów koszarowych i zakwaterowania przejściowego jednostek wojskowych,
- w ośrodkach szkoleniowych oraz domach wypoczynkowych.
- na imprezach na otwartym powietrzu oraz na stadionach i innych obiektach sportowych, jeśli Produkt stanowiący zawartość Przesyłki zawiera więcej niż 4,5% alkoholu, chyba że miejsce odbioru Przesyłki odjęte jest zezwoleniem na sprzedaż, podawanie i spożywanie takich napojów, a dostarczenie następuje w miejscu wyznaczonym do takiej sprzedaży, podawania i spożywania,
- w miejscach, obiektach lub na określonych obszarach gminy, jeśli ze względu na ich charakter, dana rada gminy wprowadziła czasowy lub stały zakaz sprzedaży, podawania, spożywania oraz wnoszenia napojów alkoholowych,
- w innych miejscach, w których doręczanie Przesyłek jest zabronione na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Załącznik nr 2
Weryfikacja stanu nietrzeźwości
- nie jest dopuszczalne dostarczenie Przesyłek zawierających Produkt tym Kupującym, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie nietrzeźwości.
- Przewoźnik, w ramach wynagrodzenia za wykonanie Usługi Dostaw Towarów pojedynczej Przesyłce, świadczy dodatkowo usługę weryfikacji stanu nietrzeźwości Kupującego, przy czym powyższa usługa jest wykonywana niezależnie od obowiązków Sprzedawcy w tym zakresie, określonych w Ustawie.
- Kurier dokonuje oceny stanu nietrzeźwości Kupującego w czasie dostarczenia Przesyłki, na podstawie widocznego zachowania Kupującego i wszelkich oznak wskazujących stan nietrzeźwości.
- dla odmowy dokonania dostarczenia Produktu wystarczy przekonanie Kuriera, że Kupujący znajduje się w stanie nietrzeźwości, w oparciu o zewnętrzne znamiona i zachowania Kupującego.
- w przypadku stwierdzenia przez Kuriera, że Kupujący znajduje się w stanie nietrzeźwości, Kurier odmawia doręczenia do takiego Kupującego Przesyłki z Produktem, a Przewoźnik dokonuje jej zwrotu do Sprzedawcy.
Załącznik nr 3
Weryfikacja ukończenia 18. roku życia
- nie jest dopuszczalne doręczanie Przesyłek zawierających Produkt tym Kupującym, którzy w dniu dostarczenia Przesyłki nie ukończyli 18. roku życia.
- Przewoźnik, w ramach wynagrodzenia za wykonanie Usługi Dostaw Towarów, świadczy dodatkowo usługę weryfikacji wieku Kupującego, przy czym powyższa usługa jest wykonywana niezależnie od obowiązków Sprzedawcy w tym zakresie określonych Ustawą.
- Kurier dokonuje oceny wieku Kupującego na podstawie ważnego, oryginalnego dokumentu tożsamości. Dokumentem tym może być wyłącznie dokument ze zdjęciem Kupującego oraz datą jego urodzenia (wskazującą na dzień, miesiąc i rok), wydane przez polski albo zagraniczny podmiot administracji publicznej, w postaci:
- dowodu osobistego,
- prawa jazdy,
- paszportu,
- legitymacji szkolnej.
- W przypadku braku okazania przez Kupującego należącego do niego ważnego, oryginalnego dokumentu tożsamości, lub stwierdzenia na podstawie tego dokumentu, że Kupujący nie ukończył wieku określonego w pkt. 1 powyżej, Kurier odmawia doręczenia takiemu Kupującemu Przesyłki z Towarem i dokonuje jej zwrotu do Sprzedawcy.